Monday, November 10, 2014

Vivix Merawat Kencing Manis || Jangan Biarkan Kaki Kena Potong

Kencing manis atau Diabetes merupakan keadaan yang kronik di mana badan tidak mampu menukarkan makanan kepada tenaga. Ini menyebabkan gula di dalam darah semakin bertambah dan meningkatkan risiko penyakit jantung, kegagalan buah pinggang dan komplikasi-komplikasi yang lain.

Diabetes terjadi apabila tubuh badan kita mengalami gangguan fungsi metabolisme penyerapan kadar gula di dalam tubuh.Hal ini berlaku apabila sel-sel didalam tubuh kita tidak menyerap insulin dan juga kerana pankreas tidak memproses insulin yang cukup dalam tubuh sehingga mengakibatkan tingginya kadar gula dalam darah.

Secara umumnya penyakit diabetes mempunyai 3 tahap. Tahap 1,tahap 2 dan gestational diabetes atau dipanggil kencing manis ketika hamil.

Tanda-tanda Awal Penyakit Diabetes (Kencing Manis)

  1. Haus atau dahaga yang keterlaluan.
  2. Letih dan lemah otot.
  3. Berat badan menurun.
  4. Penglihatan kabur.
  5. Gatal.
  6. Menghidap penyakit kulit yang berpanjangan.
  7. Luka yang lambat sembuh.
  8. Kerap kencing.
  9. Gatal pada kemaluan.
  10. Rasa kebas. 

Siapa berisiko tinggi mendapat diabetes?

  1. Berumur 35 tahun ke atas. Semakin berusia semakin tinggi risiko untuk mendapat diabetes. 
  2. Berat badan berlebihan atau obesiti.
  3. Latar belakang keluarga yang mempunyai diabetes.
  4. Sejarah diabetes pada kehamilan terakhir.
  5. Sejarah mempunyai bayi yang besar (berat kelahiran adalah empat kilogram atau lebih).
  6. Tekanan darah tinggi.
  7. Tidak aktif - gaya hidup yang tidak sihat.
  8. Faktor pemakanan - pengambilan makanan berlemak tinggi dan kurang pengambilan makanan berserat.
  9. Mempunyai tahap lemak dan kolesterol yang tinggi

Panduan pemakanan untuk pesakit diabetes:

  1. Banyakkan makan sayur dan kurangkan makanan daripada haiwan. 
  2. Lebihkan pengambilan makanan yang dimasak sendiri dan kurangkan makanan yang diproses. Jauhi makanan segera dan makanan ringan.
  3. Pilih makanan berlemak secara bijak. Kurangkan pengambilan daging, kulit ayam, minuman tenusu yang berlemak, majerin, makanan bergoreng, makanan ringan dan makanan di pasaran yang dibakar dengan lemak trans.
  4. Pilih makanan berkarbohidrat secara bijak. Kurangkan pengambilan gula, kurangkan makanan dihasilkan menggunakan tepung putih. Lihat pada label kandungan roti terlebih dulu dan baca kandungan serta pada roti itu. 
  5. Ambil sekurang-kurangnya tiga cawan susu rendah lemak sehari.
  6. Ambil makanan berprotein secara sederhana. Amalkan pengambilan ikan dan ayam tanpa kulit. 
  7. Hadkan pengambilan sodium iaitu kurang daripada 2,300 miligram sehari. Sodium ini terkandung dalam garam dan makanan dalam tin. 
  8. Ambil makanan kaya potasium contohnya pisang, buah bersitrus, buah-buahan dan sayur-sayuran. Makan makanan tinggi kalsium contohnya susu rendah lemak, brokoli, bayam dan tauhu. 
  9. Makan banyak bijirin terutamanya bijiran gandum. 
  10. Makan banyak ikan, utamakan cara memasak dengan membakar, panggang atau gril berbanding menggoreng.
  11. Sekiranya anda mengambil daging merah sebagai hidangan, cuba kurangkan kuantitinya. Hindari lemak daging, daging proses dan hati. 
  12. Makan telur secara berhemat. Ambil secara purata tidak lebih daripada sebiji telur kuning sehari termasuk yang digunakan untuk dimasak atau dibuat kek. 
  13. Gunakan minyak sayuran secara sederhana. Utamakan minyak zaitun dan minyak canola. Kurangkan penggunaan minyak sayuran, minyak sawit dan santan.

Punca penyakit diabetes :


1-Pola makan seseorang 
– bagi anda yang sering memakan makanan yang mengandung karbohidrat secara berlebihan akan meningkatkan risiko terkena penyakit diabetes. hindari juga makanan makanan yang mengandung lemak atau berlemak tinggi, pengambilan secara bersesuaian jangan sampai berlebihan. kurangkan pengambilan makanan yang manis, usahakan minum minuman atau makanan yang rendah gula.

2-Kegemukan atau obesitis 
– Hal ini berkait rapat dengan pola makan, pola makan yang tidak teratur akan menyebabkan kegemukan. timbulnya lemak yang berlebih didalam tubuh akan mengganggu kerja insulin di tubuh kita, dengan tergangunya hormon ini maka timbullahgejala penyakit diabetes. kebanyakan orang terkenaa iabetes disebabkan kegemukan.

3-Usia 
– Dengan bertambahnya usia maka fungsi organ dalam tubuh pun akan mulai berkurangan. sebuah mesin kalau sudah lama juga akan sering mengalami gangguan.

4-kurang bersenam 
– kurang bersenam dan hanya menghabiskan waktu kita untuk bekerja duduk berdiam diri tanpa adanya aktiviti tubuh badan akan meningkatkan risiko terkena penyakit diabetes. semakin sedikit aktiviti yang anda lakukan maka semakin sedikit pula gula didalam tubuh yang terbakar menjadi tenaga sehingga terjadi pengumpulan gula didalam darah dan menyebabkan diabetes.

5-keturunan 
 – Jika keluarga anda ada yang menghidap penyakit diabetes.Anda berisiko terkena penyakit kencing manis, walaupun kebarangkaliannya adalah sangat sedikit anda mungkin akan menghidap penyakit ini di kemudian hari.

Apakah supplement Shaklee yang boleh diambil untuk membantu pesakit diabetes?

Terdapat produk Shaklee yang dapat membantu pesakit diabetes mengawal kandungan gula dalam darah..produk ini sama sekali tidak bertujuan untuk menyembuhkan sakit diabetes sebaliknya mengawal diabetes dari menjadi lebih teruk.
 Andadisarankan untuk ambil VIVIX... Vivix merupakan satu-satunya suplemen yang mampu menembusi DNA manusia. Sangat bagus untuk merawat 3 penyakit serangkai kencing manis,penyakit jantung dan darah tinggi.Jika anda tahu ibubapa anda menghidap penyakit ini. In Sha Allah vivix shaklee membantu merawat pesakit kencing manis.

Pengambilan Vivix Shaklee yang berterusan membantu merawat diabetes selain berfungsi sebagai antioksidan yang melindungi sel-sel badan dari kerosakan akibat serangan dari radikal bebas. Ada juga penyakit diabetes sembuh dengan mengamalkan vivix Shaklee. Kita berikhtiar dan Allah yang menentukannya.

Ramuan Vivix yang terdiri daripada campuran botani yang kaya dengan resveratrol dan polifenol dapat memberi manfaat kepada pesakit diabetes dengan:
  • Memperlahankan atau mengurangkan Sindrom Resistansi Insulin (“metabolic syndrome”) 
Vivix adalah antioksidan yang berkuasa untuk membantu melindungi dan membaiki sel yang rosak.  Jadi, pengambilannya secara berterusan dapat memberi manfaat dalam mengurangkan Metabolic Syndrome yang mengarah kepada penyakit kardiovaskular dan kencing manis yang disebabkan oleh kerosakan gen.
  • Mengawal kepekatan gula dalam darah
Karbohidrat yang dicerna akan menghasilkan gula yang memberikan kita tenaga. Walau bagaimanapun, pengambilan karbohidrat yang tinggi seperti nasi akan menyebabkan kandungan gula dalam darah kita meningkat. Dengan Vivix, polifenol yang terkandung dalam anggur muscadine akan melambatkan pencernaan dan penyerapan karbohidrat dalam darah dan seterusnya mengelakkan pengumpulan gula yang tinggi yang menyebabkan kencing manis.
  • Mengelakkan kerosakan mata, menggalakkan penyembuhan luka dengan segera
Polifenol Anthocyanins yang terkandung di dalam Vivix membantu dalam membaiki penglihatan dan menyembuhkan luka dengan segera.


Orang kata mencegah lagi baik daripada mengubati. Beringat sebelum kena. Kesihatan yang sihat bukan untuk diabaikan. Jika anda menghidapi diabetes bolehlah berikhtiar dengan Vivix Shaklee.Maka apa tunggu lagi, belikanlah untuk ayah bonda yang selama ni menghidap kencing manis dan perlu mengambil insulin setiap masa. 
Takkan nak biarkan kaki mak ayah kena potong baru nak cari ubat!! Hanya 1 sudu teh sehari..anda mampu mencegahnya... Lihatlah perubahannya, insyaAllah. Jom kita tengok testimoni vivix bagi yang telah mencubanya:

Testimoni 1:

Testimoni 2:
Testimoni 3:
Testimoni 4:


"INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE? HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FB DAN TELEGRAM"

 - Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

 - Untuk sebarang pertanyaan/maklumat lanjut, sila hubungi:-

 Nor Azimah binti Deraman 
SID: 1069185 
012-3925240
 https://www.facebook.com/znzHealthcare 
mia_idora2000@yahoo.com 

 COD AREA KOTA MARUDU, PITAS

22 comments:

  1. Pemakanan pun harus dijaga..risau bab2 potong kaki n kaki berulat ni..pencegahan dari awal dapat diatasi dari ianya merebak

    Lindungi Jantung Dengan Omega Guard Shaklee

    ReplyDelete
  2. Moga lebih ramai lagi orang terbuka hati untuk mengamalkan pengambilan supplement selain daripada bergantung pada ubat doktor dan mengambil keputusan memotong anggota badan..huhu. Kene try n error apa jua rawatan..

    Tips elakkan ambil paracetamol ketika migrain menyerang

    ReplyDelete
  3. Cegah jika ada di kalangan keluarga kita menghidap kencing manis..arwah umi menghidap kencing manis, memang tahu derita pesakit ini bagaimana..so,ikhtiarlah.jgn terlambat

    ReplyDelete
  4. Vivix memang terbaik! Jom kita pakat amalkan vivix sehari 1 sudu teh insyaAllah beringat sebelum kena.

    Jemput baca: Betulkah Anak Hrithik Roshan Amalkan Ubat Khas untuk Sembuh Penyakit Asthma?

    ReplyDelete
  5. Ingat kencing manis teringat kat mak.. smpai kurus mak dibuatnya.. berat mak shida tak sampai 50kg. Klu dibandingkan sblm ni 61kg.

    jom rawat sblm telambat

    ReplyDelete
  6. Takutnya ada penyakit kencing manis kan. Lebih2 lagi kencing manis nie keturunan. Kalau tak jaga pemakanan memang cepatlah dapat penyakit kencing manis nie.

    http://anakummiconel.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Komplikasi kencing manis la yg paling ngeri. Rosak buah pinggang, stroke, ulser kaki, mcm2

    ReplyDelete
  8. Sbb tulah kite kena jaga kesihatan dan permakanan dari skrg.seram tgk kakak ipar cucuk insulin sbb ade kencing manis.

    Omega 3 Untuk kecantikan kulit

    ReplyDelete
  9. Bila dah di diagnos dengan kencing manis nie, makan kena la jaga. Kalau tidak melarat.

    CANTIK BAK MODEL

    ReplyDelete
  10. rawat kencing manis anda sebelum ia merebak...

    ReplyDelete
  11. Vivix memang boleh bantu atasi kencing manis....vivix memang terbaik.
    manfaat buah ciku yang tak anda ketahui

    ReplyDelete
  12. Masa sihat la kena beringat. Moga kita semua dijauhkan dari semua penyakit kronik.

    ReplyDelete
  13. Kena jaga pemakanan.Ada orang memang ikut nafsu je.tapi next appointment, bacaan tinggi baru nak menyesal.hmm cuba amalkan Vivix.. Kandungan nya semulajadi 👍


    kebaikkan mandi air sejuk

    ReplyDelete
  14. Saya juga berikan vivix kepada mak mertua dan alhamdulillah bacaan menurun

    Testimoni Hot Lagi Fresh Omega Guard Shaklee

    ReplyDelete
  15. penyakit 3 serangkai ni.. tak ubatinya.. akan berkait dengan peyakit lain pulak akhirnya..
    STRESS PUNCA PELBAGAI PENYAKIT

    ReplyDelete
  16. cukup takut dengan penyakit kencing manis nie,...lebih baik mencegah drpd merawat

    ReplyDelete
  17. Saya pun bagi mak minum Vivix, Alhamdulilah, memang kencing manis mak jadi ok. Jom Sertai Peraduan Beli & Menang

    ReplyDelete
  18. Vivix mengandungi pelbagai manfaat..

    ReplyDelete
  19. Sentiasa mengamalkan gaya hidup sihat. Sentiasa beringat selalu. jaga pemakanan. jangan makan ikut nafsu.

    Tips Tingkatkan Sistem Imun Bayi

    ReplyDelete

Fully Design By izza sakura